افزایش عملکرد فروشگاههای خرده فروشی با داشبورد – دسترسی پذیری محصولات

افزایش عملکرد فروشگاههای خرده فروشی با داشبورد – دسترسی پذیری محصولات

دسترسی پذیری محصولات

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که امروزه خرده‌فروشان با آن مواجه هستند، داشتن محصول صحیح، با سطوح موجودی صحیح، در مکان (فروشگاه‌های) صحیح (Product Availability) است. اگر مشتری نتواند محصول مورد نظر خود را به دلیل موجود نبودن (OOS) خریداری کند، به عنوان فروش از دست رفته اندازه گیری می شود. مشتریان سوپرمارکت ها معمولاً می‌خواهند کل خرید خود را در یک فروشگاه کامل کنند. بنابراین علاوه بر فروش از دست رفته محصولات OOS، فروشگاه در خطر از دست دادن کل سبد و همچنین سبدهای آینده مشتری است.

بخش خواربارفروشی و سوپرمارکت به طور متوسط ​​حدود ۹۵٪ در دسترس هستند، بنابراین ۵٪ از نقاط توزیع (محصول / فروشگاه) از دست رفته است. تنها در بریتانیا، این مجموع فروش از دست رفته ارزشی نزدیک به ۱۰ میلیارد پوند دارد. کسب و کارهای خرده فروشی تمایل دارند در دسترس بودن را به صورت درصد اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنند، اما این موضوع به طور دقیق بزرگی مشکل را مشخص نمی کند (به اندازه ای که که با نقاط توزیع از دست رفته اندازه گیری می شود). در نتیجه، به جای یافتن فروشگاه‌ها و محصولاتی که بیشترین تأثیر مثبت را دارند، منابع فروشگاه ها برای درست کردن محصولات کم فروش با درصد دسترسی پایین تلف می‌شوند.

این داشبورد، که توسط یک خرده فروش پیشرو در فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شود، با تجزیه و تحلیل در دسترس بودن محصول بر اساس طبقه بندی، تامین کننده، روز و منطقه فروشگاه، این مشکل را حل می کند.

این داشبورد به ما نشان می دهد که هدف برای رده محصول ۹۷٪ است و در دسترس بودن فعلی ۹۴٫۳٪ است. این بدان معنی است که ۲۲۳۵ نقطه توزیع (محصول x فروشگاه) باید اصلاح شود تا دسترسی از ۹۴٫۳٪ به ۹۷٪ افزایش یابد و به هدف برسد. مصورسازی داده‌ها و داشبوردها باعث می‌شود که متوجه شوید که حدود نیمی از این تفاوت از ۲ دسته محصول، یا ۴ تامین‌کننده، یا ۳ منطقه می‌آید. همچنین، پالت رنگی به سرعت توجه کاربر را به بزرگترین مشکلات جلب می کند. کاربر می تواند جزییات بیشتر را بررسی نماید.

اگر با انتخاب دو تا از بدترین دسته محصولات در نمودار میله ای بالا سمت چپ (۱) شروع کنید، داشبورد بقیه تصاویر را فیلتر می کند تا فقط داده های آن دو دسته را نشان دهد. نمودار پراکنش (۲) را مشاهده خواهید کرد که بدترین مشکلات را بر اساس محصول نشان می‌دهد، و بزرگی علامت‌ها بر اساس فروش از دست رفته به یورو اندازه‌گیری می‌شوند. علاوه بر این، منطقه فروشگاه (۴) به صورت تصویری نشان می دهد که کدام فروشگاه به موجودی کالای بیشتری نیاز دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها